تهاتر سنگ ساختمانی چیست؟ آشنایی با فرصت‌ها،بایدها و نبایدهای تهاتر

بحث امروز در رابطه با تهاتر، شرایط، ضوابط، فرصتهای موجود در کشور و همچنین آشنایی هرچه بیشتر با تهاتر سنگ ساختمانی با ملک و دیگر سازه ها می‌باشد که در همین مقاله تحت عنوان تهاتر سنگ ساختمانی چیست؟ آشنایی با فرصت‌ها و بایدها و نبایدهای تهاتر ارائه می‌شود.

موضوع تهاتر نه تنها در حوزه ساختمان و یا سنگ‌های ساختمانی بلکه در بسیاری از حوزه‌ها و از دیرباز تاکنون در میان جوامع مختلف صورت میگرفته و اینگونه نیست که تصور کنیم این نوع معامالت فقط مختص کشور ایران می‌باشد. تهاتر محصولات، کالاها و خدمات مختلف در بین افراد کشورهای دیگر و در ابعاد گسترده‌تر به صورت بین‌المللی نیز صورت می‌پذیرد که در قبال فروش محصول و یا انجام خدمت محصولی جایگزین دریافت می‌کنند.

قبل از ادامه مبحث توضیحی کوتاه در رابطه با معنی واژه تهاتر و همچنین توضیحاتی مختصر پیرامون این موضوع ارائه می‌دهیم؛

 

تهاتر چیست ؟

تهاتر در لغت به معنای مبادله کالا به کالا، مبادله پایاپای، مساوات و برابر شدن بین طرفین معامله می‌باشد.

در تعریفی دیگر به منظور دریافت پاسخ تهاتر چیست می‌توان اینگونه بیان کرد گاهی اوقات جهت خرید محصولات مورد نیازمان بودجه و یا سرمایه کافی را نداریم ولی ارائه محصولی جایگزین در قبال محصول خریداری شده امکان‌پذیر می‌باشد، این عمل نوعی معامله کالا به کالا نامیده می‌شود و در اصطلاح به آن تهاتر می‌گویند.

تهاتر چیست

تهاتر چیست

پروژه های ساختمانی از زمان ساخت و شروع نقشه کشی سازه تا پایان ساخت و ساز پروژه تکمیل شده نیاز به برنامه ریزی و مدیریت دارد از جمله مواردی که همواره برای سازندگان حائز اهمیت بوده تحویل به موقع پروژه می باشد و همین مسئله باعث می شود تا پیمانکاران و سازندگان در اندیشه تأمین هر چه سریع‌تر مصالح مورد نیاز خود باشند.

نوسانات بازار از یک سو و عدم امکان تزریق سرمایه نقدی در پروژه جهت خرید هم‌زمان همه مصالح از سوی دیگر باعث می‌شود تا افراد به فکر خرید اعتباری برخی از مصالح باشند.

تامین متریال در صورت خرید نقدی نسبت به خرید اعتباری تفاوت قیمت بسیاری دارد و مسلما برای سازندگانی که قصد رقابت در بازار را دارند خرید مصالح مختلف با قیمت بالاتر مقرون به صرفه نمی‌باشد در چنین مواردی معاوضه و یا معامله یک واحد از کل پروژه و یا ملکی دیگر در قبال تامین متریال مورد نیاز پروژه می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد، به اینگونه معامالت تهاتر می‌گویند.

تهاتر سنگ ساختمانی چیست؟

سنگ‌های ساختمانی به دلیل کیفیت، مقاومت، زیبایی و کارایی زیادی که دارند در بسیاری از بخش‌های ساختمان جهت نصب در نماهای بیرونی و نماهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل لازم است بودجه‌ای مجزا برای تأمین سنگ مورد نیاز ساختمان خود در نظر بگیریم. همانطورکه قبل‌تر توضیح دادیم می‌توان محصول و یا خدمتی را بدون پرداخت هزینه نقدی تأمین کنیم.

تهاتر سنگ ساختمانی

تهاتر سنگ ساختمان

به منظور تهیه سنگ ساختمانی مورد نظرتان به صورت تهاتر می‌توانید با مجموعه‌های فعال در این صنعت همچون صنایع سنگ زیماراد ارتباط برقرار کرده و پس از ارائه اطلاعات مورد نیاز به کارشناس مجموعه نظیر نوع سنگ، متراژ، ابعاد، کیفیت سنگ و زمان اجرای نمای پروژه و همچنین ارائه موقعیت و محل ملک و یا ساختمانی که قصد معامله آن را دارید مشاوره دریافت کرده و جهت انجام مراحل بعدی معامله اقدام کنید.

مزایای تهاتر سنگ ساختمانی

مزایای تهاتر سنگ ساختمانی

  • افزایش قدرت خرید و فراهم کردن امکان خرید حتی با بودجه کم
  • تولید و عرضه بیشتر به واسطه بیشتر شدن تقاضا و قدرت خرید
  • رونق کسب و کارهای وابسته به صنعت ساختمان
  • رونق خرید و فروش مسکن و فروش راحت‌تر واحدهای مسکونی برای سازندگان ملک
  • جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به مسائل مالی و نقدینگی در شرایط تحریم و سخت بودن جابه‌جایی پول
  • تخصیص دادن منابع مالی یک پروژه برای خرید دیگر مصالح در سازه
  • شروع ساخت و ساز بدون پرداخت وجه نقد جهت تامین سنگ و دیگر مصالح
  • عدم نگرانی از تغییر قیمت واحدهای ساختمانی در بازار به دلیل تاخیر در زمان تحویل پروژه
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای هر دو طرف معامله جهت بازاریابی و فروش محصول
  • بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش انتقال پول نقد

روش‌های تهاتر سنگ ساختمانی

به طور کلی روش تهاتر سنگ ساختمانی با توجه به نیاز طرفین تعیین می‌شود، ولی در تمامی روش‌ها سعی بر انجام معامله بدون تبادل وجه نقد است هرچند ممکن است گاها به دلیل اختلاف قیمت کالا و خدمات ارائه شده از وجه نقد نیز استفاده شود.

روش‌های تهاتر سنگ ساختمانی

تهاتر به روش‌های زیر انجام می‌شود:

روش اول تهاتر سنگ ساختمانی

به این صورت انجام می‌پذیرد که ابتدا ارزش سنگ ساختمانی و ملک مشخص شده و سنگ ساختمانی با ملکی که دارای ارزش برابر است معامله می‌شود این روش در بازار ساخت و ساز بسیار پر طرفدار می باشد و ساختمان سازان بخصوص برای پروژه‌های بزرگ مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را در ازای واگذاری ملک، واحد مسکونی و …. تهیه می‌کنند.

 

روش دوم تهاتر سنگ ساختمانی

ارائه خدمات در مقابل کالا می‌باشد، به این صورت که طرف اول معامله اجرای پروژه را به عهده گرفته و در مقابل آن ملک دریافت می‌کند. در این روش ممکن است به دلیل اختلاف قیمت موجود میان کالا و خدمات ارائه شده از پول نیز برای تسویه حساب کامل استفاده شود.

 

روش سوم تهاتر سنگ ساختمانی

در سومین روش از روشهای تهاتر سنگ ساختمانی طرف اول معامله هم وظیفه تأمین سنگ مورد نیاز پروژه را داشته، و هم ضمانت نصب و اجرای آن را در برابر دریافت ملک، آپارتمان و یا هر چیز دیگری که در قرارداد ذکر شده برعهده می‌گیرد.

 

مراحل انجام تهاتر سنگ، باید و نبایدها

در وهله اول باید سنگ ساختمانی، میگرد، سیمان، ملک، آپارتمان و یا هر کالایی که قرار است مورد معامله در تهاتر قرار بگیرد ارزش‌گذاری شود، و قیمت نهایی سنگ ساختمانی مدنظر و همچنین ملک مورد معامله یکسان باشد، که در صورت وجود اختلاف قیمت، مابه‌التفاوت آن به طرف دیگر معامله پرداخت شود.

مراحل انجام تهاتر، باید و نبایدها

نوع سنگ، کیفیت سنگ و ابعاد سنگ ساختمانی با توجه به کاربرد و نیاز مشتری، بایستی حتما توسط سازنده تعیین شود تا تامین کننده به درستی سنگ مورد نیاز را ارائه دهد.

در صورت نیاز به متراژ زیاد سنگ بایستی زمان دقیق تحویل مشخص شود، زیرا ممکن است جهت تامین سنگ ساختمانی مورد نظر نیاز به برش و فرآوری قله سنگ باشد، و یا نمای سازه به صورت رومی و یا ترکیبی طراحی شده و سنگ‌های مورد نظر نیاز به ابزارزنی و یا فرآوری خاصی داشته که زمان‌بر باشند.

از سوی دیگر اگر ملک، آپارتمان و یا هر سازه‌ای که قرار است مورد معامله قرار بگیرد آماده تحویل نیست، بایستی در قرارداد زمان اتمام کار پروژه و تحویل آن مشخص شده و قید گردد.

 

نتیجه گیری

همان‌گونه که در مقاله (تهاتر سنگ ساختمانی چیست؟ آشنایی با فرصت‌ها،بایدها و نبایدهای تهاتر) بیان شد تهاتر سنگ ساختمانی با انواع ملک، سازه و … یکی از انواع معاملات پر سود و رضایت بخش برای هر دو طرف حاضر در معامله می‌باشد.

آشنایی با روش‌های تهاتر سنگ ساختمانی و نکاتی که در این نوع معاملات باید در نظر گرفته شوند سبب سهولت کار شما در زمان انجام معامله شده، که ما در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه تهاتر انواع سنگ ساختمانی و رفع هر گونه سوال و ابهام می‌توانید با کارشناسان ما (محسن صوفی 09120681678) در صنایع سنگ زیماراد در ارتباط باشید.

تماس با مشاوره فروش سنگ زیماراد

دیگران این موارد را نیز جستجو کرده‌اند:

تهاتر سنگ ساختمانی

تهاتر ملک با سنگ در تهران

تهاتر سنگ گرانیت

تهاتر انواع سنگ ساختمانی با واحد مسکونی

تهاتر سنگ 100% پروژه

تهاتر سنگ با ملک

تهاتر سنگ ساختمانی چیست؟

تهاتر چیست

تهاتر سنگ مرمریت

قرارداد تهاتر ملک با سنگ ساختمان

تهاتر ملک با سنگ زیماراد

تهاتر ملک با زیماراد

تامین سنگ در تهاتر

تهاتر سنگ با زمین شمال

تهاتر سنگ اصفهان

تهاتر سنگ تراورتن

نیاز روز تهاتر سنگ با ملک

تهاتر مصالح ساختمانی با ملک

سنگ چند؟09120681678

تهاتر سنگ اسلب و صراحی

مرجع فروش سنگ ساختمانی

لیست شرکت‌های تهاتر

تهاتر سنگ مرمر

تهاتر سنگ نما و داخل ساختمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *